“Kej@m! Tergamk Gvna Isv Saklt Saya Demi Nak Dapat View” Anita Baharom Terkilan Difltnah Sedang Terl4ntar Gara-Gara…!

Pelakon Anita Baharom terkilan apabila munculnya sebuah video di YouTube yang menyebarkan fakta tidak betul berhubung situasi terkini kesihatannya.

Tambah memburukkan keadaan, tajuk yang digunakan itu seakan menimbulkan fitnah apabila mendakwa Anita kini sedang terlantar.

Menceritakan kepada Gempak, Anita berkata dia terkejut apabila secara tiba-tiba dihubungi oleh saudara mara, jiran serta komuniti masjid mahu menziarahinya.

“Saya waktu tu ada di luar, tiba-tiba ramai yang telefon kata nak datang ziarah. Bukan saja kakak, sampai geng masjid pun kata nak ziarah.

“Rupanya, mereka datang tu selepas tonton video di YouTube bertajuk ‘Terlantar Sakit, Netizen Terkejut Dan Tak Sangka Lihat Keadaan Anita Baharom Sekarang’.

“Terkejut la saya bila masa pula saya terlantar,” katanya.

Menurut Anita, bukan hanya tajuk yang digunakan keterlaluan, malah saluran YouTube itu turut menggunakan gambarnya yang baru melahirkan anak di ward pada enam tahun lepas untuk mensensasikan video tersebut.

“Channel ini tidak pernah interview saya, hanya mengambil dari pihak lain tanpa kebenaran. Kejam! tajuk yang mengelirukan telah membuat saya sangat sedih.

“Boleh ya mempermainkan keadaan kesihatan orang macam ni.

“Saya positif dan lawan sakit saya ni kerana Allah, saya kuatkan semangat lawan sakit saya senang-senang je pihak ini gunakan tajuk tentang sakit.

“Kalau nak jadi wartawan tolong laa jadi wartawan yang beretika dalam membuat laporan. Jangan buat kerja mudah hanya mengambil hasil kerja orang,” katanya,

Tambah Anita, buat semua rakan dan sahabat terdekat termasuk di media sosial diharapkan tidak terpedaya dengan fitnah video tersebut.

“Saya sekarang dalam keadaan sihat tidak terlantar seperti tajuk artikel di atas.

“Yaa saya pejuang SLE, cerita tentang saya sakit tak boleh jalan tu semua berlaku sebelum-sebelum ni yang mana sekarang alhamdulillah Allah berikan kesihatan pada saya sedikit demi sedikit.

“Masih ada sakit tapi bukan laa sekarang ni tengah terlantar. Mohon doakan saya sembuh sepenuhnya kuasa Allah siapa yang tahu.

“Terima kasih atas doa kalian saya doakan Allah berikan kebaikan buat anda juga,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

Assalamualaikum Saya kecewa dengan Tajuk2 sensasi yg digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Channel ini tidak pernah interview saya , hanya mengambil dari pihak lain tanpa kebenaran untuk di publish. Kejam ! TAJUK YANG Missleading ni telah membuat saya sangat sedih dan pada yg sama rakan2 jiran, geng2 masjid saya semua hubungi saya ingat saya ni tgh terlantar sakit. “TERLANTAR SAKIT. NETIZEN TERKEJUT DAN TAK SANGKA LIHAT KEADAAN ANITA BAHAROM SEKARANG….” ape??? Pihak Awak nak letak tajuk yg panas2 ini berkaitan dengan sakit / keadaan kesihatan. Bole yee mempermainkan keadaan kesihatan orang mcm ni. Tajuk awak lain isi kandungan cerita yg pihak awak ambil dr org lain x der pun tentang netizen terkejut tengok keadaan … Saya positif dan lawan sakit saya ni kerana Allah.. saya kuatkan semangat lawan sakit saya.. senang2 pihak awak gunakan tajuk tentang sakit saya ni dan gambar yang saya baru melahirkan anak di ward pada 6 tahun lepas untuk mensensasikan artikal tersebut. Kalau nak jadi wartawan tolong laa jadi wartawan yg beretika dalam membuat laporan. Jangan buat kerja mudah hanya memperlagait hasil kerja orang. Sekian . Buat semua saudara mara sahabat2 ig, fb dan semua yang mengenali diri saya… saya sekarang dalam keadaan sihat.. tidak terlantar seperti tajuk artikal di atas. Yaa saya pejuang SLE.. Cerita tentang saya sakit tak bole jalan tu semua.. berlaku sebelum2 ni.. yg mana skrg alhamdulillah Allah berikan kesihatan pada saya sedikit demi sedikit.. masih ada sakit tapi bukan laa sekarang ni tgh terlantar. Mohon doakan saya sembuh sepenuhnya kuasa Allah siapa yang tahu.. terima kasih atas doa kalian.. 😊 saya doakan Allah berikan kebaikan buat anda juga.. . #maskonchannel

A post shared by Anita Baharom (@anitabaharom) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Mstarkini

Sumber:Gempak

PERHATIAN: Pihak Mstarkini tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Mstarkini juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Kej@m! Tergamk Gvna Isv Saklt Saya Demi Nak Dapat View” Anita Baharom Terkilan Difltnah Sedang Terl4ntar Gara-Gara…!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*