Pembantu Peribadi Aliff Syukri Diberhentikan Kerja! Puncanya Memang Ramai Tak Sangka

Pembantu peribadi usahawan kosmetik popular Datuk Seri Aliff Syukri, Melati Abdul Ghani tampil bersuara berhubung isu perkhidmatannya yang akan diberhentikan tidak lama lagi.

Jelas Melati, 43, dia tidak kisah apabila diberhentikan dan menganggap rezekinya hanya setakat itu.

“Banyak sangat pertanyaan dan khabar angin yang tak betul kenapa saya berhenti.

“Anda baca sendirilah saya malas nak cerita banyak. Kalau cerita dongeng mungkin boleh direka-reka dan seronok dibaca.

“Saya tak kisah pun kena buang kerja sebab bagi saya, saya selalu yakin dengan rezeki Allah.

“Allah taburkan rezeki luas di dunia ini tinggal kita rajin dan malas saja nak mencari,” tulisnya menerusi Instagram baru-baru ini.

Menerusi notis yang dimuat naik, Melati diberhentikan tugasnya di Aliff Syukri Legacy Sdn. Bhd. ekoran penurunan jualan yang menyebabkan kerugian syarikat.

“Keadaan ekonomi yang tidak menentu dan kos perniagaan yang semakin meningkat menyebabkan syarikat mengalami kerugian,” maklum surat terbabit.

Perkhidmatan Melati bakal berakhir pada 5 Ogos 2020 selepas notis dikeluarkan sebulan sebelum.

Keluh Melati, dia bagaimanapun tersinggung apabila ada pihak yang mempersoalkan punca dia diberhentikan.

“Biasa, orang bawahan akan sentiasa dipandang bawah dan sentiasa dicamp4k kesalahan.

“Kadang-kadang kita ni orang bawahan nak tuntut hak kita pun masih dianggap salah. Yang ada duit sajalah yang tak salah.

“Kita dah berikan yang terbaik, perkhidmatn bertahun-tahun yang terbaik, tanpa kira siang malam, penat lelah…

“Tapi bila kita tidak lagi diperlukan inilah risi1ko yang bakal kita hadapi.

“Saya doakan kat luar sana kalau ada yang senasib dengan saya, korang jangan sedih atau putus asa,” tambahnya.

Melati atau lebih mesra disapa Kak Mel antara pembantu peribadi yang paling lama berkhidmat dengan Aliff Syukri.

 

View this post on Instagram

 

apa maksud makcik bwg ni ye… dh terang2 aku tulis just nk bg tau knp aku di brhntikn.. dah terang2 surat tu tertulis sbb2 n mutababnye.. knp dia nk persoalkan kenapa..? apa kes..? mcm aku ni buat salah la pulak..? hmmm biasa .. org bawahan akan sentiasa di pandang bawah dan sentiasa di campak dgn kesalahan.. kdg2 kita ni org bawahan nk tuntut hak kita pun masih di angap.. salah.. yg ada duit je la yg tak salah.. . . kadang2 dalam hidup ni, kita dh berikan yg terbaik, perkhidmatn bertahun-tahun yg terbaik, tanpa kira siang malam, penat lelah… Tapi bila kita tidak lagi diperlukan inilah risiko yg bakal kita hadapi. Kakmel dokan kt luat sana kalau ada yg senasib dgn saya, korang jgn sedih atau putus asa, ye kita kecewa… Tapi kecewa x boleh bagi family kita makan…..

A post shared by Melati Hj.Abd.Ghani (@mel77_melati) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Mstarkini

Sumber:Gempak

PERHATIAN: Pihak Mstarkini tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Mstarkini juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "Pembantu Peribadi Aliff Syukri Diberhentikan Kerja! Puncanya Memang Ramai Tak Sangka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*