Ilyas Dikec4m Gara-Gara Memvat Nalk Video Aksl P4nas Di K0lam Renang

KECOH di media sosial mengenai sebuah video yang dimuat naik menerusi aplikasi TikTok did4kwa segelintir netizen sebagai 4ksi ped0fili4.

Video TikTok berdurasi 19 saat itu menunjukkan seorang lelaki tidak berbaju di kolam renang sebelum muncul seorang kanak-kanak perempuan menari mengikut rentak lagu.

Bagaimanapun, video yang dimuat naik oleh pengguna Twitter tersebut telah dipadamkan susulan menjadi kontroversi dan kritikan ramai di laman sosial.

Pemilik sebenar video TikTok tersebut di laman Instagramnya, @ilyaszulkiffli menerusi kapsyen memaklumkan kanak-kanak di dalam video tersebut adalah adik perempuannya.

Antara posting yang mend4kwa Ilyas sebagai ped0fili4.

“m4kin besar m4kin gendut budak ni, dulu angkat senang je sekarang teruk! Dia ajak buat lagu ni menari. Menari lemah betul aku ni, dahlah kayu tak reti menari. Sabar jelah duhai adik k3sayangan! Last sekali kena campak padan muka! Haha,” tulisnya.

Abang berkenaan, Mohammad Ilias Zulkiffli berkata, dia benar-benar terkejut dengan kontr0versi yang melanda dirinya gara-gara video TikTok tersebut.

Ibu Ilyas (hadapan, kiri) bersama adik bongsunya (hadapan, kiri). Turut kelihatan Ilyas di kolam renang.

Pemuda berusia 24 tahun itu tampil menjelaskan bahawa kanak-kanak perempuan di dalam video tersebut adalah adik kandungnya yang berumur sembilan tahun.

“Video bersama adik kandung saya yang bongsu, dimuat naik di TikTok beberapa hari lepas. Saya ni main TikTok tapi jarang buka. Bila buka, tengok ada banyak mesej negatif.

“Saya memang terkejut sebab rasa pelik kenapa tiba-tiba orang sel4r. Saya pun sebenarnya tak tahu tentang ped0fili4 tu sehingga tanya kawan. Kenapa nak sel4r sedangkan itu video menari TikTok saya dengan adik kandung sendiri,” katanya kepada mStar.

Ilyas (kiri) bersama keluarganya.

Lebih dikenali sebagai Ilyas, dia menjelaskan tiada yang luc4h dalam video tersebut kerana ia lebih tarian semata-mata sebagaimana yang sering dilakukan oleh pengguna aplikasi itu.

“Di video itu terserlah dimuat naik guna akaun TikTok saya. Ada lagu dan kami menari bersama. Mereka yang tonton boleh nampak adik saya menggerakkan tangannya ikut rentak.

Video itu terserlah dimuat naik guna akaun TikTok. Ada lagu dan kami menari bersama. Boleh nampak adik saya menggerakkan tangannya ikut rentak

MOHAMMAD ILIAS ZULKIFFLI

“Saya hanya menggerakkan badan sebab ketika tarian itu saya sedang mengangkat adik tapi kemudian melepaskannya semula untuk bergurau sebab dia berat sangat.

“Lagipun saya ni memang tak pandai menari dan mungkin kedudukan adik di hadapan sebab saya mahu angkat dia,” katanya yang merupakan anak sulung daripada enam beradik.

Ilyas membantu ibunya yang merupakan ibu tunggal, membesarkan adik-adiknya.

Usahawan yang berasal dari Butterworth, Pulau Pinang itu bagaimanapun k3sal dengan segelintir netizen yang melemparkan fitn4h dan tudvhan tidak berasas itu.

Walaupun menyedari kebimbangan masyarakat mengenai k3s sumb4ng mahr4m sejak kebelakangan ini, pengasas produk mi tarik itu menegaskan bahawa video tersebut dikongsi secara terbuka yang boleh ditonton secara umum.

“Saya sangat kec3wa, kenapa ada manusia yang tergamak fitn4h. Nak m4rah pun tak boleh sebab antara mereka tak tahu perkara sebenar.

“Dia dar4h daging saya… saya besarkan dia bersama adik-beradik lain sejak ibu saya bergelar ibu tunggal. Ramai tak tahu betapa susahnya dan struggle hidup kami.

“Kepada mereka yang fitn4h dan sel4r saya, kaji selidik terlebih dulu. Sekurang-kurangnya tanya saya sebelum tudvh perkara yang tak pasti,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Mstarkini

Sumber: mstar

PERHATIAN: Pihak Mstarkini tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Mstarkini juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "Ilyas Dikec4m Gara-Gara Memvat Nalk Video Aksl P4nas Di K0lam Renang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*