“Sam4n Laa!” Lelaki Ini Makin Berani Tudvh Man Raja Lawak Peniipu

Ketika Negara berdepan dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada beberapa bulan yang lalu, beberapa orang artis telah menerima kritikan hebat daripada netizen berhubung permintaan mereka yang memohon agar pihak kerajaan pertimbangkan bantuan khusus kepada anak seni.

Tampil berbeza dengan rakan artis yang lain, Abd Rahman bin Kasim atau nama pentasnya Man Raja Lawak bertindak menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan dan hilang punca pendapatan.

INDIVIDU DAKWA MAN MENI1PU SOAL SUMBANGAN, HANYA INGIN DILIHAT HERO

Namun terbaru, timbul pula dakwaan yang kurang sedap untuk didengar oleh Juara Raja Lawak Musim ke-5 berkenaan apabila dia dituduh menipu berkaitan sumbangannya kepada masyarakat sewaktu PKP dahulu.

Tampil seorang individu yang dikenali sebagai Adam Mazwan menyatakan bahawa Man hanya sekadar cakap kosong sahaja. Tambahnya lagi, Man telah menipu netizen Malaysia kononnya memberi bantuan ribuan ringgit hanya semata-mata untuk dilihat “hero” di mata ramai.

“Tu la Man. Dulu ko meni1pu semua rakyat Malaysia konon konon jadi hero ko sedekah beribu ribu kat orang miskin. Padahal ko tak buat pun. Aku tau. Allah bayar cash sekarang ko makin tak popular.”

“Kena ingat tau hidup ni jangan pernah menipu. Aku tau ko dengan geng geng ko sokong la camne pun. Tetap aku tahu.” Tulis Adam Mazwan.

MAN AJAK BERSEMUKA DI BALAI POLIS

Merasakan tuduhan itu bersifat melampau, akhirnya Man memberi respon dengan mempelawa individu berkenaan untuk bertemunya dibalai polis bagi menunjukkan segala bukti.

“Jom dik jumpe abang kat balai. Abang tunjuk semua bukti depan mata ko nanti. Lepas tu abang saman ko pulak. Abang dapat duit 4 juta abang bagi sumbangan lagi pasal abang memang nak nampak HERO di mata masyarakat. Pasal ko ramai tak layan 7 hari mencintaimu arini.” Bidas Man.

CABAR MAN UNTUK BAWA ISU TERSEBUT KE MAHKAMAH

Individu berkenaan tidak berdiam diri. Dia masih berkeras dan mencabar pelawak berkenaan untuk membawa hal tersebut ke mahkamah. Menurutnya lagi, dia merupakan orang terdekat dan tahu selok belok kegiatan Man.

Sehingga hari ini Man masih belum memberikan apa-apa kenyataan berhubung masalah berkenaan. Apa yang pasti, sedekah dan amal jariah bukan lah untuk dipertontonkan kepad umum. Semoga dakwaan ini hanya lah bersifat prov0kasi semata-mata.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Mstarkini

Sumber:Meeck.com

PERHATIAN: Pihak Mstarkini tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Mstarkini juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Sam4n Laa!” Lelaki Ini Makin Berani Tudvh Man Raja Lawak Peniipu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*